неделя, 18 март 2012 г.

Корпоративните блогове – начин на употреба


    В съвременния свят, животът и съществуването са се превърнали в единен безотказен механизъм, който се стреми към съвършенството. Точно в този свят се развиват и разгръщат своите възможности, все по-големи компании и организации. Тяхното съществуване и развитие вече е невъзможно без масовите комуникации. Неутолима е жаждата за информация, дори в най-малките частици на всяка една компания. Липсата на информираност обрича на провал всяка инициатива или цел на предприятие, компания или организация.
            Корпоративните блогове като цяло се използват за постигането на организационните цели а дадена организация. Един от основните принципи на блоговете е, че в тях мения и коментари многат да изразяват всички членове на компанията. Така корпоративният блог изгражна в служителите, независимо от мястото им в йерархията на компанията, чувсто на принадлежност към нея.  Освен пряката комуникация между служителите се създава и усещане за информираност. След зададен проблем или въпрос в блога, следва вълна от информация под формата на мнения, гледни точки и предложения. Във вътрешните корпоративни блогове се случват всички тези връзки между слоевете на определена компания или фирма. В зависимост от характера и идеите на компанията зависи и това как по-точно ще бъде използван и организиран един вътрешен блог. Дали в него само ще се поднася информация за служителите или имено там ще се коментират и разрешават проблеми и казуси от фирмения живот.
            Външните блогове пък от своя страна поднасят информация на широката аудитория. Външните корпоративни блогове могат да продават ако това е цел на компанията, но по-добрият вариант е те да информират публиките за устройството на компанията, за начина й на работа и основната дейност. За да бъде популярен, посещаван и четен един корпоративен блог, той преди всичко трябва да бъде много активен. Постоянното подаване на информация провокира публиките да го посещават по-често. Големите компании няма как да стоят настрана след появата на новите медии. Ако цел на компанията е да популяризира свой продукт, то добре би било чрез външния блог да го покаже и да подчертае неговите уникални качества, чрез видео материяли, коментари и мнения от служителите на компанията.
            Корпоративният блог може и трябва да се употребява за изграждане  на доверие към компанията и за поддържане на добър имидж. Вътрешни или външни, корпоративните блогове са своеобразно средство за обединение, както на служители така и на целеви групи. Терминът, който обединява в себе си социална и корпоративна отговорност е корпоративният гражданин. В едно глобално общество всяка модерна компания се превръща в корпоративен гражданин и тя трябва да използва всичките сили на новите медии, за да се доказва пред света, да изтъква добродетели, динамика и прозрачност във функциите и услугите, които притежава и предлага. Блоговете се използват много, достъпни са и са разбираеми за голяма част от обществото. Дали тясно насочени или обширни или задълбочени, те винаги са ефективни.



Автор: Моника Каменова Кошарова 

Няма коментари:

Публикуване на коментар